Jakie zastosowania znajdują końcówki towarów?
Całkowite wyprzedanie całego nakładu danego produktu może oznaczać jedno – że wyprodukowano go za mało. Dlatego też wiele firm stawia na produkcję przewyższającą zapotrzebowanie, co często kończy się nadwyżkami zalegającymi w magazynach. Ich przetrzymywanie przez długi czas nie jest opłacalne z finansowego punktu widzenia, dlatego warto zastanowić się jak ten zapas mądrze wykorzystać. Oto kilka sposób jak to zrobić.
Sprzedanie stoku do skupu
Zalegający w magazynie stok (czyli nadwyżkę produktów w hurtowych ilościach) generuje spore koszty i stanowi zamrożone środki, które są potrzebne do dalszej produkcji. Dlatego też warto jak najszybciej się go pozbyć, najlepiej w sposób gwarantujący zwrot kosztów. Takim rozwiązaniem jest sprzedanie całej nadwyżki do specjalizującego się w tym skupu. Firmy, takie jak hurtownia Maxx10Group wykupują stoki, a następnie wprowadzają je do obrotu na zagranicznych rynkach po niskich cenach – dlatego zbywający towar producenci mogą mieć pewność, że ich wyroby nie będą miały konkurencji na lokalnych rynku. Pewnym minusem tego rozwiązania jest mniejszy zysk, niż w przypadku normalnej sprzedaży, niemniej warto rozważyć, czy koszty ponoszone przy długim magazynowaniu nadwyżki nie są zbyt dużym obciążeniem.
Promocje i outlet
Sprzedanie towaru po cenie niższej, niż detaliczna jest nie tylko sposobem na to, by odzyskać przynajmniej część poniesionych w produkcji kosztów. Pomaga to również w kreowaniu wizerunku marki – klient, który nabędzie produkt danej firmy po niskiej cenie może w przyszłości być bardziej chętny do kupienia kolejnego już w cenie detalicznej. Należy jednak pamiętać, by przecenione produkty były dobrej jakości. Jeśli do outletu trafiają produkty ze zwrotów lub poekspozycyjne, powinno to być wyraźnie zaznaczone.
Bonus do zakupów
Interesującym rozwiązaniem może być dodanie towarów z zalegającej partii w charakterze prezentu przy zakupie innego produktu. Rozwiązanie to ma wiele zalet. Przede wszystkim pozwala pozbyć się zbędnego produktu. Ponadto prezenty tego typu są świetnym wabikiem na klientów, którzy zachęceni bonusem będą chętniej sięgać po produkt bazowy, nawet jeśli jego cena jest stosunkowo wysoka. Przy tym wszystkim akcje tego typu pozwalają budować renomę marki, która dba o swoich klientów i obdarza ich prezentami. Należy jednak pamiętać, by prezent był produktem dobrej jakości – nieprzeterminowanym i nieuszkodzonym. W przeciwnym wypadku skutki akcji mogą być odwrotne do zamierzonego.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana